Bryssel!

Sitter just nu och äter en seeeen frukost, yoghurt och musli. Helt okej!
 
Kom och tänka på en sak igår, har skrivit i min presentation att ni kommer få följa med mig under min resa till Bryssel som jag ska på om exakt 10 dagar. Och då slog det mig att jag inte har berättat vad det är för resa så tänkte ta och göra det nu!
 
Det är ingen vanlig åka med kompisar på resa och ha kul hela tiden samtidigt som det typ är det. Det är internationell feriepraktik som man får söka till om man går i 2an på gymnasiet. Finns olika länder man kan hamna i och vi hamnade i Belgien. Det är i alla fall en resa där man åker och jobbar, utan lön (dock så får vi lön av våran arbetsgivare) Men skolan betalar resan, mat och boende. Det är olika arbeten beroende på vilket land man åker till men i mitt fall så kommer jag jobba på ett fyrstjärnigt hotell som heter Leopold Hotel. Det är ett hotell som ligger brevid EU parlamentet så det ligger centralt, ungefär 10 minuter från själva centrumet. Arbetsuppgifterna vi kommer få göra är att städa hotellrum, stå i receptionen om man vill, fixa frukostbuffé och sånt. Vi bor på hotellet under dom här veckorna och får mat på hotellet så jag tror det kommer gå rätt bra. 
 
Ska åka med 3 stycken tjejer jag träffat förut, 2 av dom känner jag jättebra, den andra har jag träffat genom min gamla skola nån gång sen så är det en till tjej som ska med som jag bara vet vem det är. Tror vi kan bli en härlig grupp och att vi kommer ha roligt! 
 
Tror vi är lediga på helger så då kommer det bli shopping, restaurangbesök och upptäcka Bryssel och Beglien lite mer. 
 
Vi åker alltså nästa fredag den 5e Juli ifrån Arlanda, då åker vi direkt till Bryssel. MEN på hemvägen, kommer jag behöva flyga heelt ensam. Det är nämligen så att jag måste åka hem 3 dagar innan dom andra tjejerna för att jag ska på min morbrors bröllop som jag verkligen inte vill missa. Då i alla fall på hemvägen så ska jag mellanlanda i Köpenhamn och vara där i 2 timmar, känns lite sådär. Jag är även väldigt flygrädd så ja, vi får se hur det går. Kommer antagligen ha panik men jag hoppas på fint väder för då går det bättre!
 
Sådär, nu vet ni lite om resan som jag kommer blogga mer om..Om ni undrar nå mer så får ni jättegärna fråga i kommentarsfältet så svarar jag så fort jag kan! :)
 
min kära frukost jag nu ångrade att jag tog, lär mig aldrig att jag mår illa av yoghurt
Hotellet i Bryssel.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag älskar också Stockholm. Har alltid så roligt när jag är där.

2013-06-27 @ 10:32:51
URL: http://snarbergamanda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback